MATEMATYKA KLASA IV, V, VI, VII, VIII
Materiały do samodzielnej nauki matematyki przygotowane przez p. Sabine Nowosielecką
Klasa IV 5-11 maj 2020
Materiały KLIKNIJ
Klasa V 5-6 maj 2020
Materiały KLIKNIJ
Klasa VI 5-6 maj 2020
Materiały KLIKNIJ
Klasa VI 27 i 28.04.2020 r. kwietnia 2020
Materiały KLIKNIJ
Klasa IV 20, 21, 22 kwietnia 2020
Materiały- KLIKNIJ
Klasa VI 20 i 21 kwietnia 2020
Materiały- KLIKNIJ
Klasa IV 15 i 17 kwietnia 2020
Materiały- KLIKNIJ
Klasa V 15 16 17 kwietnia 2020
Materiały KLIKNIJ
Klasa VI 15 i 17 kwietnia 2020
Materiały- KLIKNIJ
Klasa IV 7 i 8 kwietnia 2020
Materiały- Kliknij
Klasa V 7 i 8 kwietnia 2020
Materiały- Kliknij
Klasa VI 7 i 8 kwietnia 2020
Materiały- Kliknij
Klasa IV 6.04.2020
Materiały- Kliknij
Klasa VI 6.04.2020
Materiały- Kliknij
Klasa VII 6.04.2020
Materiały- Kliknij
Klasa VIII 6.04.2020
Materiały- Kliknij
KLASA 4 - 30,31 marca 1, 3 kwietnia
Materiały – KLIKNIJ
KLASA 5 --31 marca i 03 kwietnia
Materiały - KLIKNIJ
KLASA 6 - 30, 31 marca i 1, 3 kwietnia
Materiały - KLIKNIJ
KLASA 7 - 30 marca
Materiały - KLIKNIJ
Lekcje na 26 marca 2020
MATEMATYKA KLASA 8
26 i 27 marca 2020 r.
Zapiszcie temat w zeszycie
Temat: Czas - obliczenia.
Wejdźcie na stronę epodręczniki, tam czekają na was zadania.
Ten temat jest podzielony na dwie lekcje.
Pytania proszę wysyłać na grupę.
MATEMATYKA KLASA 7
26 marca 2020 r.
Zapisz w zeszycie
Temat: Równania - ćwiczenia.
Obejrzycie film
https://www.youtube.com/watch?v=cfx0U50Gg6Q od 7 minuty 54 sekund
Następnie zrób w zeszycie zadanie 1 i 2, s. 223 z podręcznika.
MATEMATYKA KLASA 5
26 marca 2020 r.
Zapiszcie temat lekcji
Temat: Miary, wagi i pieniądze – obliczenia praktyczne.
Ten temat omawialiśmy jeszcze w szkole. Proszę sobie przypomnieć wiadomości i wrócić do przykładów zrobionych w szkole.
Proszę zrobić w zeszycie z.5, s.101, z.8, s.102.
Dla uczniów chętnych (na ocenę celującą) proponuję podręcznik s.103 dla dociekliwych.
KLASA 6 TECHNIKA
26 marca 2020 r.
Zapiszcie temat lekcji w zeszycie:
Temat: Zwierzątko wielkanocne.
Obejrzyjcie filmiki na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=0ZfIwpjJT-E
https://www.youtube.com/watch?v=vkmbDV4a1Ds
https://www.youtube.com/watch?v=x9WDjHAtaXw
https://www.youtube.com/watch?v=A_kQOQSm0E8
https://www.youtube.com/watch?v=VBxAsP_9GXU
i wybierzcie ozdobę, która chcecie wykonać.
Pytania proszę kierować na grupie.
KLASA 4 25 marca 2020r.
Zapisz w zeszycie i przeczytaj wiadomości ze str. 117 i 118
Temat: Porównywanie ułamków zwykłych.
Na końcu ułamka dziesiętnego można dopisać dowolnie dużo zer, a wartość ułamka się nie zmieni.
Przykłady:
0,8 = 0,80 = 0,800
2,5 = 2,50 = 2,5000
Porównywanie ułamków dziesiętnych: gdy porównujemy ułamki dziesiętne, bierzemy pod uwagę cyfry przed przecinkiem. Jeśli cyfry przed przecinkiem są takie same, decydują cyfry po przecinku.
Przykład:
3,14 > 2,14
4,3 < 7,1
0,7 > 0,3
1,8 < 1,9
Podręcznik str.118. zad. 1 cały poziom A
KLASA 5
25 marca 2020r.
Zapisz w zeszycie:
Temat: Zamiana jednostek długości.
ZAPAMIĘTAJ!
Porównując długości lub odległości należy je zapisać używając jednakowej jednostki.
Przykłady zamiany jednostek.
3 km=3 ⋅ 1000 m=3000 m
65 000 m=(65 000 : 1000)km=65 km
12 m=12 ⋅ 100 cm=1200 cm
300 cm=(300 : 100) m=3 m
8 cm=8 ∙ 10 mm=80 mm
50 mm=(50 :10) cm=5 cm
2 km=2 ⋅ 1000 m=2000 m
Gdy długość zapisujemy z użyciem dwóch jednostek (mian), to mówimy, że długość podana jest za pomocą wyrażenia dwumianowanego. Na przykład 8 m 12 cm.
Możemy to wyrażenie zapisać za pomocą jednej jednostki, na przykład w centymetrach.
8m 12 cm = 812 cm
907 m = 9 m 7 cm
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 4 ze str.127
Ze strony https://epodreczniki.pl/a/dlugosc-i-jej-jednostki/DCHkL26P0 zrób ćwiczenie 2 i 3.
KLASA 6
25 marca 2020r.
Zapisz w zeszycie:
Temat: Siatki brył – ćwiczenia.
Obejrzyj filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=CjEV0wfj5Ng
https://www.youtube.com/watch?v=PbpoXxkLUE4
Zapisz w zeszycie: zad. I, II, III ze str. 127.
Wejdź na stronę https://piktografia.pl/siatki-bryl.html i jeśli masz możliwość wydrukuj trzy wybrane siatki i złóż z nich bryły.
KLASA 7
25 marca 2020r.
Zapisz w zeszycie:
Temat: Co to jest równanie?
Ważne!
Obliczanie liczby ukrytej pod znakiem niewiadomej w równaniu nazywamy rozwiązywaniem równania. Tę liczbę nazywamy rozwiązaniem równania. Mówimy też, że otrzymana liczba spełnia równanie.
Na przykład:
Rozwiążmy równanie
x + 12 = 20
x = 20 – 12
x = 8
Możemy sprawdzić, czy dobrze rozwiązaliśmy równanie, wstawiając do równania 8 za x. Lewa strona równania (L) powinna być równa prawej (P).
Sprawdzenie można zapisać na dwa sposoby:
L = 8 + 12 = 20 = P lub
L = 8 + 12 = 20
P = 20
L = P
Zatem równanie jest rozwiązane poprawnie.
ĆWICZENIE 1.
Zgadnij, jaka liczba jest niewiadomą x
- 12 + x= 42
- x + 36 = 45
- 65 – x= 11
- x – 26 = 26
- 4 + x = 54
- x + 23 = 46
- 83 – x=43
- x – 65 = 35
Skorzystaj ze strony: https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/D19oMGK23
KLASA 8
25 marca 2020r.
Zapisz w zeszycie i przeczytaj wiadomości ze str. 226
Temat: Praktyczna matematyka.
Rozwiązujecie zadania str.226 z.1,2, str. 227, zad.3,4,5,6,7.
Lekcje mają charakter powtórzeniowy przed egzaminem ósmoklasisty.
Zakres materiału z matematyki, który należy zrealizować w domu do dnia 25 marca. Uczniowie dzielą sobie partie materiału z kart pracy na poszczególne dni i zapisują rozwiązania w zeszycie przedmiotowym.
Zachęcam do korzystania ze strony matzoo.pl
TECHNIKA KLASY IV, V, VI wykonają pisankę wielkanocną dowolną techniką, płaska – wycięta z papieru namalowana, ozdobiona, przestrzenna, ze styropianu, wydmuszki. Dodatkowo uczniowie klasy IV ćwiczą testy teoretyczne na kartę rowerową ze strony kartarowerowa.net.pl
KLASA 4 UŁAMKI ZWYKŁE KARTY PRACY
KLASA 5 UŁAMKI DZIESIĘTNE KARTY PRACY
Klasa VIII
Powtórki dla uczniów klasy 8 przed egzaminem. W tym tygodniu : podręcznik str. 222 - 225, dział: Liczby wymierne. Zadania należy rozwiązywać w zeszycie przedmiotowym.