Projekt edukacyjny  

pt. Kartka pocztowa, czy elektroniczna? 

 

 Prawie codziennie ktoś dokonuje jakiegoś odkrycia, udoskonala się komputery, produkuje nowe modele samochodów, telefonów komórkowych itd. Cywilizacja ludzka podlega ciągłemu rozwojowi. 

    W XXI wieku, który niedawno się rozpoczął upowszechniły się technologie informacyjne. Dziś nikogo nie dziwi komputer w szkole, czy w domu. Ale musimy spojrzeć również na to, że te dobra zmienią także ludzkie zachowania. Dziś coraz mniej wystała się kartek pocztowych, młodzi ludzie wysyłają SMS – y i e-maile, używają poczty elektronicznej. Jednak kartka pocztowa ma swój niepowtarzalny czar i urok. Możemy ją przechowywać przez wiele lat i nie podlega awarii.  

    Na ekspozycji przedstawiono kartki świąteczne z życzeniami na Święta Wielkanocne z XX wieku. Najstarsza z nich pochodzi z roku 1924, a najmłodsza z 1996 r. Widzimy, że wraz z upływem lat zmieniała się tematyka kartek. W okresie przedwojennym - treści patriotyczne, w okresie komunizmu przedstawiano świecki symbole: bazie, kwiaty, pisanki, zajączki, u schyłku XX wieku treści religijne. Poniżej najstarsza kartka prezentowana na wystawie.

 

 Realizacja projektu:   

Inicjatorem projektu i opiekunem jest Piotr Haszczyn.

W projekcie mógł wziąć udział każdy uczeń.Głównym zadaniem było zebranie przez uczniów kartek pocztowych z życzeniami z okazji Świąt Wielkanocnych z XX wieku, następnie segregacja pocztówek według dat, przygotowanie i otwarcie wystawy.

Harmonogram realizacji projektu:  

27 II – ogłoszenie projektu.  

27 II – 4 III – nabór uczniów, którzy chcą wziąć udział.  

4 III – wybór z pośród uczniów koordynatora projektu.  

28 II – 22 III zbieranie materiałów do projektu.  

23 III – 31 III przygotowywanie wystawy.

3 IV – otwarcie wystawy pt. Kartka pocztowa czy elektroniczna?.  

Ostatecznie w projekcie wzięły udział: Justyna Durys i Gabriela Jurkiewicz na zdjęciu wraz z opiekunem.